Znalosti a dovednosti učitelů základních škol v Maďarsku v oblasti první pomoci
Cíl: Cílem výzkumu bylo změřit znalosti, zkušenosti, postoje a dovednosti učitelů v oblasti první pomoci v rámci vzdělávacího experimentu.Metody: Cílovou skupinou byli učitelé působící na základních školách v okrese Baranya v Maďarsku. Studie, jejíž součástí byl vlastní dotazník, se zúčastnilo celke...
Saved in:
Published in | Kontakt Vol. 24; no. 2; p. 137 |
---|---|
Main Authors | , , , , , , |
Format | Journal Article |
Language | English |
Published |
České Budějovice
University of South Bohemia in Ceske Budejovice, Faculty of Health and Social Sciences
01.01.2022
|
Subjects | |
Online Access | Get full text |
Cover
Loading…
Summary: | Cíl: Cílem výzkumu bylo změřit znalosti, zkušenosti, postoje a dovednosti učitelů v oblasti první pomoci v rámci vzdělávacího experimentu.Metody: Cílovou skupinou byli učitelé působící na základních školách v okrese Baranya v Maďarsku. Studie, jejíž součástí byl vlastní dotazník, se zúčastnilo celkem 156 učitelů (N = 156); 132 učitelů (n = 132) se také zúčastnilo školení první pomoci. Statistická analýza byla provedena pomocí deskriptivní statistiky, jedno/dvoupárového T-testu a ANOVA. P-hodnota menší než 0,05 byla považována za statisticky významnou.Výsledky: V průměru dosáhli pedagogové výsledku 78,33 % v hodnocení znalostí první pomoci, ale jen 38,15 % u praktických dovedností. Na základě výsledků došlo v průběhu jednoho akademického roku k několika úrazům ve školách ve městech (672) a na nižším stupni (498). Účastníci dosáhli po edukaci výrazně lepších výsledků ve všech vyučovaných tématech než dříve (p < 0,001).Závěr: Úroveň znalostí první pomoci je mezi učiteli přiměřená, ale v mnoha případech to neodpovídá jejich praktickým dovednostem. Velký počet školních úrazů však vyžaduje kompetentní učitele. Vzdělávací experiment měl výrazně pozitivní dopad na znalosti a dovednosti pedagogů. To ospravedlňuje motivaci učitelů a jejich schopnost zvládnout odbornou péči. |
---|---|
ISSN: | 1212-4117 1804-7122 |
DOI: | 10.32725/kont.2022.010 |