Fuel injection valve

Vstřikovací ventil (1) je proveden s piezoelektrickým nebo magnetostrikčním ovladačem (10), s uzavíracím tělesem (6) ventilu, ovladatelným ovladačem (10), které spolupůsobí s dosedací plochou (4) ventilu pro vytvoření těsnicího sedla, a se zařízením (32) pro kompenzaci vlivu teplot. Zařízení (32) pr...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors BOEE MATTHIAS, HOHL GUENTHER, RUEHLE WOLFGANG, KEIM NORBERT, STIER HUBERT
Format Patent
LanguageCzech
English
Published 13.07.2005
Edition7
Subjects
Online AccessGet full text

Cover

Loading…
Abstract Vstřikovací ventil (1) je proveden s piezoelektrickým nebo magnetostrikčním ovladačem (10), s uzavíracím tělesem (6) ventilu, ovladatelným ovladačem (10), které spolupůsobí s dosedací plochou (4) ventilu pro vytvoření těsnicího sedla, a se zařízením (32) pro kompenzaci vlivu teplot. Zařízení (32) pro kompenzaci vlivu teplot, uspořádané mezi ovladačem (10) a uzavíracím tělesem (6) ventilu, je tvořeno pouzdrem (33), elasticky deformovatelným ve směru (23) činnosti ovladače (10), a nejméně jedním škrticím ústrojím (35), které spojuje vnitřní prostor (34) pouzdra (33) s vtokem (15) paliva vstřikovacího ventilu (1) paliva, a prostřednictvím něhož je umožněn vstup a výstup paliva do pouzdra (33) zařízení (32) pro kompenzaci vlivu teplot při teplotně podmíněné změně délky konstrukčních prvků vstřikovacího ventilu (1) paliva.ŕ The invention relates to a fuel injection valve (1), in particular, a fuel injection valve for fuel injection systems in internal combustion engines. Said fuel injection valve (1) has a piezoelectric or magnetostrictive actuator (10), a valve closing body (6) which can be actuated by the actuator (10) and which interacts with a valve seat surface to form a tight seat (4) and a temperature compensation device (32). The temperature compensation device (32) has a housing (33) which can be elastically deformed along an actuation direction (23) of the actuator (10) and at least one throttle (35) which connects an inner chamber (34) of the housing (33) with a fuel inlet (15) of the fuel injection valve (1). The dimensions of the throttle cross-section are such, that fuel is allowed to enter and leave the housing (33) of the temperature compensation device (32) during a temperature-induced modification to the length of components of the fuel injection valve (1).
AbstractList Vstřikovací ventil (1) je proveden s piezoelektrickým nebo magnetostrikčním ovladačem (10), s uzavíracím tělesem (6) ventilu, ovladatelným ovladačem (10), které spolupůsobí s dosedací plochou (4) ventilu pro vytvoření těsnicího sedla, a se zařízením (32) pro kompenzaci vlivu teplot. Zařízení (32) pro kompenzaci vlivu teplot, uspořádané mezi ovladačem (10) a uzavíracím tělesem (6) ventilu, je tvořeno pouzdrem (33), elasticky deformovatelným ve směru (23) činnosti ovladače (10), a nejméně jedním škrticím ústrojím (35), které spojuje vnitřní prostor (34) pouzdra (33) s vtokem (15) paliva vstřikovacího ventilu (1) paliva, a prostřednictvím něhož je umožněn vstup a výstup paliva do pouzdra (33) zařízení (32) pro kompenzaci vlivu teplot při teplotně podmíněné změně délky konstrukčních prvků vstřikovacího ventilu (1) paliva.ŕ The invention relates to a fuel injection valve (1), in particular, a fuel injection valve for fuel injection systems in internal combustion engines. Said fuel injection valve (1) has a piezoelectric or magnetostrictive actuator (10), a valve closing body (6) which can be actuated by the actuator (10) and which interacts with a valve seat surface to form a tight seat (4) and a temperature compensation device (32). The temperature compensation device (32) has a housing (33) which can be elastically deformed along an actuation direction (23) of the actuator (10) and at least one throttle (35) which connects an inner chamber (34) of the housing (33) with a fuel inlet (15) of the fuel injection valve (1). The dimensions of the throttle cross-section are such, that fuel is allowed to enter and leave the housing (33) of the temperature compensation device (32) during a temperature-induced modification to the length of components of the fuel injection valve (1).
Author HOHL GUENTHER
STIER HUBERT
BOEE MATTHIAS
RUEHLE WOLFGANG
KEIM NORBERT
Author_xml – fullname: BOEE MATTHIAS
– fullname: HOHL GUENTHER
– fullname: RUEHLE WOLFGANG
– fullname: KEIM NORBERT
– fullname: STIER HUBERT
BookMark eNrjYmDJy89L5WQQcStNzVHIzMtKTS7JzM9TKEvMKUvlYWBNS8wpTuWF0twM8m6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXxzlFGlqbG5pZOZsaEVQAAi0shzg
ContentType Patent
DBID EVB
DatabaseName esp@cenet
DatabaseTitleList
Database_xml – sequence: 1
  dbid: EVB
  name: esp@cenet
  url: http://worldwide.espacenet.com/singleLineSearch?locale=en_EP
  sourceTypes: Open Access Repository
DeliveryMethod fulltext_linktorsrc
Discipline Medicine
Chemistry
Sciences
DocumentTitleAlternate Vstřikovací ventil paliva
Edition 7
ExternalDocumentID CZ295379B6
GroupedDBID EVB
ID FETCH-epo_espacenet_CZ295379B63
IEDL.DBID EVB
IngestDate Fri Jul 19 15:07:06 EDT 2024
IsOpenAccess true
IsPeerReviewed false
IsScholarly false
Language Czech
English
LinkModel DirectLink
MergedId FETCHMERGED-epo_espacenet_CZ295379B63
Notes Application Number: CZ20020000593
OpenAccessLink https://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20050713&DB=EPODOC&CC=CZ&NR=295379B6
ParticipantIDs epo_espacenet_CZ295379B6
PublicationCentury 2000
PublicationDate 20050713
PublicationDateYYYYMMDD 2005-07-13
PublicationDate_xml – month: 07
  year: 2005
  text: 20050713
  day: 13
PublicationDecade 2000
PublicationYear 2005
RelatedCompanies ROBERT BOSCH GMBH
RelatedCompanies_xml – name: ROBERT BOSCH GMBH
Score 2.6210923
Snippet Vstřikovací ventil (1) je proveden s piezoelektrickým nebo magnetostrikčním ovladačem (10), s uzavíracím tělesem (6) ventilu, ovladatelným ovladačem (10),...
SourceID epo
SourceType Open Access Repository
SubjectTerms ACTUATING-FLOATS
BLASTING
COCKS
COMBUSTION ENGINES
DEVICES FOR VENTING OR AERATING
ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS
GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS
HEATING
HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
LIGHTING
MECHANICAL ENGINEERING
SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
TAPS
THERMAL INSULATION IN GENERAL
VALVES
WEAPONS
Title Fuel injection valve
URI https://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20050713&DB=EPODOC&locale=&CC=CZ&NR=295379B6
hasFullText 1
inHoldings 1
isFullTextHit
isPrint
link http://utb.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwY2BQMTUxS01LTEnVTTRKNNYF1segPJeWqptqmmaYlpSYZmKQAuoo-vqZeYSaeEWYRjAxZMD2woDPCS0HH44IzFHJwPxeAi6vCxCDWC7gtZXF-kmZQKF8e7cQWxc1WO8Y1LoxVnNxsnUN8Hfxd1ZzdrZ1jlLzC7I1sjQ1Nrd0MmNmYAU2os3BXbYwJ9CelALkCsVNkIEtAGhWXokQA1NysTADpzPs3jVhBg5f6HQ3kAnNecUiDCJupak5Cpl5WeClU3kKwARSlirKIO_mGuLsoQs0Ph7uk3jnKJg7jMUYWID9-1QJBgVTS2BgmaaYJZuapJpYAFtsxonmKUlGxmnJhoZpaUbJkgwSuEyRwi0lzcAFPmUUdAaksQwDS0lRaaossP4sSZIDex0A9mt1Ww
link.rule.ids 230,309,783,888,25577,76883
linkProvider European Patent Office
linkToHtml http://utb.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwY2BQMTUxS01LTEnVTTRKNNYF1segPJeWqptqmmaYlpSYZmKQAuoo-vqZeYSaeEWYRjAxZMD2woDPCS0HH44IzFHJwPxeAi6vCxCDWC7gtZXF-kmZQKF8e7cQWxc1WO8Y1LoxVnNxsnUN8Hfxd1ZzdrZ1jlLzC7I1sjQ1Nrd0MmNmYAU2sC3AHaUwJ9CelALkCsVNkIEtAGhWXokQA1NysTADpzPs3jVhBg5f6HQ3kAnNecUiDCJupak5Cpl5WeClU3kKwARSlirKIO_mGuLsoQs0Ph7uk3jnKJg7jMUYWID9-1QJBgVTS2BgmaaYJZuapJpYAFtsxonmKUlGxmnJhoZpaUbJkgwSuEyRwi0lz8DpEeLrE-_j6ectzcAFPnEUdB6ksQwDS0lRaaossC4tSZIDBwMAnil4Sw
openUrl ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Apatent&rft.title=Fuel+injection+valve&rft.inventor=BOEE+MATTHIAS&rft.inventor=HOHL+GUENTHER&rft.inventor=RUEHLE+WOLFGANG&rft.inventor=KEIM+NORBERT&rft.inventor=STIER+HUBERT&rft.date=2005-07-13&rft.externalDBID=B6&rft.externalDocID=CZ295379B6