Fuel injection valve
Vstřikovací ventil (1) je proveden s piezoelektrickým nebo magnetostrikčním ovladačem (10), s uzavíracím tělesem (6) ventilu, ovladatelným ovladačem (10), které spolupůsobí s dosedací plochou (4) ventilu pro vytvoření těsnicího sedla, a se zařízením (32) pro kompenzaci vlivu teplot. Zařízení (32) pr...
Saved in:
Main Authors | , , , , |
---|---|
Format | Patent |
Language | Czech English |
Published |
13.07.2005
|
Edition | 7 |
Subjects | |
Online Access | Get full text |
Cover
Loading…
Summary: | Vstřikovací ventil (1) je proveden s piezoelektrickým nebo magnetostrikčním ovladačem (10), s uzavíracím tělesem (6) ventilu, ovladatelným ovladačem (10), které spolupůsobí s dosedací plochou (4) ventilu pro vytvoření těsnicího sedla, a se zařízením (32) pro kompenzaci vlivu teplot. Zařízení (32) pro kompenzaci vlivu teplot, uspořádané mezi ovladačem (10) a uzavíracím tělesem (6) ventilu, je tvořeno pouzdrem (33), elasticky deformovatelným ve směru (23) činnosti ovladače (10), a nejméně jedním škrticím ústrojím (35), které spojuje vnitřní prostor (34) pouzdra (33) s vtokem (15) paliva vstřikovacího ventilu (1) paliva, a prostřednictvím něhož je umožněn vstup a výstup paliva do pouzdra (33) zařízení (32) pro kompenzaci vlivu teplot při teplotně podmíněné změně délky konstrukčních prvků vstřikovacího ventilu (1) paliva.ŕ
The invention relates to a fuel injection valve (1), in particular, a fuel injection valve for fuel injection systems in internal combustion engines. Said fuel injection valve (1) has a piezoelectric or magnetostrictive actuator (10), a valve closing body (6) which can be actuated by the actuator (10) and which interacts with a valve seat surface to form a tight seat (4) and a temperature compensation device (32). The temperature compensation device (32) has a housing (33) which can be elastically deformed along an actuation direction (23) of the actuator (10) and at least one throttle (35) which connects an inner chamber (34) of the housing (33) with a fuel inlet (15) of the fuel injection valve (1). The dimensions of the throttle cross-section are such, that fuel is allowed to enter and leave the housing (33) of the temperature compensation device (32) during a temperature-induced modification to the length of components of the fuel injection valve (1). |
---|---|
Bibliography: | Application Number: CZ20020000593 |