Switching reluctance electric motor

No information given. The invented switched variable reluctance electric motor stator is formed by at least two parallel sections, each being formed by a round exciting coil (3), on which at least one segment of the stator (1) magnetic circuit having the form of a ridge of magnetically soft material...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author TUSLA PETR CSC
Format Patent
LanguageCzech
English
Published 15.03.2000
Edition7
Subjects
Online AccessGet full text

Cover

Loading…
More Information
Summary:No information given. The invented switched variable reluctance electric motor stator is formed by at least two parallel sections, each being formed by a round exciting coil (3), on which at least one segment of the stator (1) magnetic circuit having the form of a ridge of magnetically soft material, whereby inner poles (9) can be thinner than the extreme ones. Rotor magnetic circuit is formed by a system of prisms (4.1.1 to 4 Nz.Ns) of magnetically soft material that reach into the stator ridge (1) and are situated at regular distances along the rotor circumference. Tangential distance of these prisms (4) is greater than or equal to tangential width thereof. If there are on the stator more segments than one, their angular distance {alpha} must be equal to the angular distance {alpha} - 2piNz or to integral multiple thereof, wherein Nz represents the number of prisms all over the rotor circumference. In individual sections the prisms are shifted with respect to each other by the angle {beta} = {alpha}/Ns, wherein Ns represents the number of sections. Spínaný reluktanční elektromotor má stator tvořen minimálně dvěma paralelními sekcemi, z nichž každá je tvořena kruhovou budicí cívkou (3), na níž je nasazen alespoň jeden segment magnetického obvodu statoru (1) ve tvaru hřebene z magneticky měkkého materiálu, přičemž vnitřní póly (9) mohou být tenčí než krajní. Magnetický obvod rotoru je tvořen soustavou hranolů (4.1.1 až 4.Nz.Ns) z magneticky měkkého materiálu, které zasahují do statorového hřebenu (1) a jsou rozmístěny rovnoměrně po obvodu rotoru. Tangenciální vzdálenost těchto hranolů (4) je větší nebo rovna jejich tangenciální šířce. Je-li na statoru více segmentů než jeden, musí být jejich úhlová vzdálenost (.alfa.) rovna úhlové vzdálenosti .alfa. = 2.pi./Nz nebo jejich celistvému násobku, kde Nz je počet hranolů po celém obvodu rotoru. V jednotlivých sekcích jsou hranoly vůči sobě posunuty o úhel .beta. = .alfa./Ns, kde Ns je počet sekcí.ŕ
Bibliography:Application Number: CZ19980002521