HEATER FOR MOTOR VEHICLES

Řešení se týká topidla pro motorová vozidla, které je provozovatelné ve více výkonových stupních jako stabilní nebo vnější topení s hořákem, pracujícím na kapalné palivo a s tepelným výměníkem, který obklopuje spalovací komoru hořáku, jakož i s kontrolním zařízením provozu, které je opatřeno čidlem...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors SCHAFFERT WOLFGANG, REISER PETER, STEIERT EDWIN
Format Patent
LanguageCzech
English
Published 11.09.1996
Edition6
Subjects
Online AccessGet full text

Cover

Loading…
More Information
Summary:Řešení se týká topidla pro motorová vozidla, které je provozovatelné ve více výkonových stupních jako stabilní nebo vnější topení s hořákem, pracujícím na kapalné palivo a s tepelným výměníkem, který obklopuje spalovací komoru hořáku, jakož i s kontrolním zařízením provozu, které je opatřeno čidlem reagujícím na změny teploty, ke kterému je připojeno řídicí zapojení. Podstata řešení spočívá v tom, že řídicí zapojení (10) je opatřeno vyhodnocovacím ústrojím, které porovnává hodnoty rychlosti teplotních změn ve spalovací komoře nebo na tepelném výměníku, to je hodnoty charakterizující vzestup nebo pokles teploty, s alespoň jednou zadanou hodnotou pro zjištění, zda případně nedošlo k přerušení hoření nebo zda po spuštění hořáku došlo ke vzniku plamene.ŕ In continuous heating for motor vehicles with a liquid-fuel combustion chamber, it is detected by determining a temperature gradient whether, for example, there is a flame cut-off to be interpreted as a malfunction, thus making it necessary to shut off the fuel feed, or whether there is merely a change-over from a high power to a low power. In the latter case, there is likewise a temperature drop to a lower operating temperature. However, the temperature drop is less steep than in the event of a flame cut-off. At specific moments t1 a target temperature for a moment t2 is calculated according to a specific algorithm, with specific apparatus properties as parameters, on the basis of the temperature then detected. At this moment, a check is then made as to whether the calculated target temperature is correct. ……
Bibliography:Application Number: CS19890003541