Mining of Coal Seams Under the Main Haulage Level

The question of mining under the main haulage level as a way by which in some cases coal reserves can be effectively extracted is still discussed. The paper introduces advantages and disadvantages of this method. It presents examples of the bedding of a seam in a limited depth under level, for examp...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published inGeoScience Engineering Vol. 57; no. 2; pp. 23 - 32
Main Authors Chovanec, Josef, Urban, Petr, Pěgřímek, Ivo, Košnovský, Vitězslav
Format Journal Article
LanguageEnglish
Czech
Published Ostrava Versita 01.08.2011
Faculty of Minng and Geology, VSB-Technical University of Ostrava
Subjects
Online AccessGet full text

Cover

Loading…
More Information
Summary:The question of mining under the main haulage level as a way by which in some cases coal reserves can be effectively extracted is still discussed. The paper introduces advantages and disadvantages of this method. It presents examples of the bedding of a seam in a limited depth under level, for example 50 m, when the opening by the under level mining method is obviously more advantageous. Special attention is given to risks of ventilation short circuit which are higher in this method compared to classical opening. The paper also gives a brief economical reflection allowing to determine the efficiency of under level mining. Otázka podpatrového dobývání, jako způsobu, kterým lze v určitých případech efektivně vytěžit uhelné zásoby, je stále diskutována. V uvedeném příspěvku se uvádějí výhody i nevýhody této metody. Jsou uvedeny příklady uložení slojí do omezené hloubky pod patrem, například 50 m, kdy je příprava sloje podpatrovým dobýváním zřejmě výhodnější. Upozorňuje se také na rizika větrního zkratu, které je u této metody, oproti klasické otvírce, vyšší. V práci je také uvedena stručná ekonomická úvaha, podle které lze určit efektivnost podpatrového dobývání.
Bibliography:istex:1D8D0004FD266250F5A348EA594DC52EBDDD51B5
ArticleID:v10205-011-0002-6
v10205-011-0002-6.pdf
ark:/67375/QT4-CB2QGCL6-L
ISSN:1802-5420
DOI:10.2478/v10205-011-0002-6