The tarsal tunnel syndrome

Tarsal tunnel syndrome is a common compressive neuropathy of the foot, but is a significantly misunderstood clinical entity. We performed a narrative review of the tarsal tunnel trough the published literature. The accurate diagnosis is the most important part for success in the treatment, made by c...

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Bibliographic Details
Published inFuss & Sprunggelenk Vol. 13; no. 4; pp. 227 - 236
Main Authors De Prado, Mariano, Cuervas-Mons, Manuel, Golanó, Pau, Rabat, Eduard, Vaquero, Javier
Format Journal Article
LanguageEnglish
Published Elsevier GmbH 01.12.2015
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Summary:Tarsal tunnel syndrome is a common compressive neuropathy of the foot, but is a significantly misunderstood clinical entity. We performed a narrative review of the tarsal tunnel trough the published literature. The accurate diagnosis is the most important part for success in the treatment, made by clinical and physical examination. Complementary test, such MRI or electromyography, help us to accurate the diagnosis and surgical planning. Initial treatment should be non-operative, although is of limited value in some cases, where surgery should be considered from the start. Open surgery should be recommended for releasing all the potential nerve entrapment sites, although new techniques appears to offer hopeful results. IV. Das Tarsaltunnelsyndrom ist eine häufige Neuropathie des Fußes, die nicht selten zu diagnostischen und therapeutischen Fehlern führen kann. Zusammenfassung und Wertung der Literatur und wissenschaftlichen Ergebnisse zum Thema. Eine dezidierte klinische Diagnostik ist das Wichtigste für eine erfolgreiche Therapie. Zusätzliche Untersuchungen zur Sicherung der Diagnose können das MRI oder die Elektrophysiologie zur Planung der Therapie sein. Zunächst sollte konservativ behandelt werden. Die meisten Tarsaltunnelsyndrome müssen einer chirurgischen Therapie zugeführt werden. Bei der offenen chirurgischen Neurolyse müssen alle kompromittierten Äste sorgfältig neurolysiert werden. Neue Techniken scheinen gute Ergebnisse zu liefern.
ISSN:1619-9987
1619-9995
DOI:10.1016/j.fuspru.2015.09.001