Reliability and evaluation of the German KOOS-Child: A 12-month observation in ACL-rupture and a cross-sectional analysis in children with different activity levels
The KOOS-Child captures knee-related problems in everyday as well as sports activities and exists in numerous languages. This study aims to expand the field of application of the questionnaire to different target groups and to report a recovery profile of children with ACL-rupture. A translation of...
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Published in | Sportorthopädie-Sporttraumatologie Vol. 40; no. 2; pp. 133 - 141 |
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Main Authors | , , , |
Format | Journal Article |
Language | English |
Published |
Elsevier GmbH
01.06.2024
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Subjects | |
Online Access | Get full text |
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Summary: | The KOOS-Child captures knee-related problems in everyday as well as sports activities and exists in numerous languages. This study aims to expand the field of application of the questionnaire to different target groups and to report a recovery profile of children with ACL-rupture.
A translation of the KOOS-child was conducted using a multistage procedure. 127 children between 10 and 18 years of age were divided into groups of a) children with knee problems, b) elite volleyball players, c) obese children and d) control group. Test–retest reliability and internal consistency were assessed using Spearman’s correlation and Cronbach’s alpha. One-factor ANOVA was used to examine differences between groups. In order to examine longitudinal changes in Rehabs, the Friedman test was performed.
All subscales showed a high test-retest reliability (r ≥ .078) and an excellent internal consistency of α ≥ .90, with the exception of QoL (α = .86) and Symptoms (α = .75). Significant differences were found between the children with knee problems and the others (p < .01). The mean scores for all ACL participants increased during the first 12 months.
With our study we provide preliminary reference values for a recovery profile after ACL rupture in children. In addition, the KOOS-Child does not have sufficient discriminatory power in healthy subjects and no longer differs statements in detail at the end of the rehabilitation process.
Level of Evidence: IIb
Das KOOS-Child erfasst Knieprobleme im Alltag sowie bei sportlichen Aktivitäten und ist in zahlreichen Sprachen verfügbar. Ziel dieser Studie ist es, den Anwendungsbereich des Fragebogens auf verschiedene Zielgruppen zu erweitern und ein Genesungsprofil von Kindern mit VKB-Ruptur zu erstellen.
Eine Übersetzung des KOOS-Kinds wurde in einem mehrstufigen Verfahren durchgeführt. 127 Kinder zwischen 10 und 18 Jahren wurden in Gruppen eingeteilt: a) Kinder mit Knieproblemen, b) Elite-Volleyballspieler, c) fettleibige Kinder und d) Kontrollgruppe. Die Test-Retest-Zuverlässigkeit und die interne Konsistenz wurden mithilfe der Spearman-Korrelation und des Cronbach-Alpha bewertet. Zur Untersuchung der Unterschiede zwischen den Gruppen wurde eine Ein-Faktor-ANOVA verwendet. Um Längsveränderungen in Rehabs zu untersuchen, wurde der Friedman-Test durchgeführt.
Alle Subskalen zeigten eine hohe Test-Retest-Reliabilität (r ≥ .078) und eine ausgezeichnete interne Konsistenz von α ≥ .90, mit Ausnahme von Lebensqualität (α = .86) und Symptomen (α = .75). Es wurden signifikante Unterschiede zwischen den Kindern mit Knieproblemen und den anderen festgestellt (p < 0,01). Die Durchschnittswerte aller ACL-Teilnehmer stiegen in den ersten 12 Monaten.
Mit unserer Studie liefern wir vorläufige Referenzwerte für ein Erholungsprofil nach VKB-Ruptur bei Kindern. Darüber hinaus verfügt das KOOS-Child bei gesunden Probanden nicht über eine ausreichende Unterscheidungskraft und unterscheidet die Aussagen am Ende des Rehabilitationsprozesses nicht mehr im Detail.
Evidenzgrad: IIb |
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ISSN: | 0949-328X 1876-4339 |
DOI: | 10.1016/j.orthtr.2024.02.007 |