Manažerské rozhodování při řízení kvality školy
V textu je představena metodologická aplikace design-based research při zjišťování závislosti manažerského rozhodování a kvality školy. S oporou o teoretické principy rozhodování a koncept kvalitní školy bilancujeme reálné výsledky rozhodovacích procesů ve fázi zakládání školy a tvorby školního kuri...
Saved in:
Published in | Pedagogická orientace Vol. 22; no. 3; pp. 428 - 451 |
---|---|
Main Author | |
Format | Journal Article |
Language | English Czech |
Published |
Czech Pedagogical Society
16.06.2012
|
Subjects | |
Online Access | Get full text |
Cover
Loading…
Summary: | V textu je představena metodologická aplikace design-based research při zjišťování závislosti manažerského rozhodování a kvality školy. S oporou o teoretické principy rozhodování a koncept kvalitní školy bilancujeme reálné výsledky rozhodovacích procesů ve fázi zakládání školy a tvorby školního kurikula. Jedná se o soukromou bilingvní základní školu s prvním stupněm. Východisko kvality této školy je spatřováno v kvalitě rozhodovacích procesů. V rozpětí čtyř let sledujeme, jak v cyklickém procesu analýza-návrh-evaluace-nový návrh dochází k posunům a přehodnocování původních rozhodnutí. Na základě získané procesní zkušenosti nabízíme interpretace, které mohou zpětně přispět k rozšíření poznání rozhodovacích procesů managementu škol. Současně zužitkováváme výsledky výzkumu k vytříbení praktického řešení ve prospěch zkoumané školy. |
---|---|
ISSN: | 1211-4669 1805-9511 |
DOI: | 10.5817/PedOr2012-3-428 |