Exploring animation film in a popular African folklore, through views expressed by a selection of high school pupils in Nigeria and Czech Republic = Studie animovaného filmu v lidovém africkém folkloru skrze názory vybraných středoškolských studentů v Nigérii a v České republice
Tato práce se zaměřuje na užití lidového nigerijského folkloru yorubské komunity pro tvorbu animovaného filmu určeného ke vzdělávání mládeže, zachování kultur a ozvláštnění výuky. Jejím účelem je také napomoci vzájemnému kulturnímu porozumění a výměně mezi dvěma zeměmi (Nigérií a Českou republikou)...
Saved in:
Main Author | |
---|---|
Other Authors | |
Format | Electronic eBook |
Language | English |
Published |
Zlín :
Tomas Bata University in Zlín,
2018
|
Edition | First edition |
Series | Doctoral thesis summary
|
Subjects | |
Online Access | Plný text dostupný bez omezení |
Cover
Loading…
Summary: | Tato práce se zaměřuje na užití lidového nigerijského folkloru yorubské komunity pro tvorbu animovaného filmu určeného ke vzdělávání mládeže, zachování kultur a ozvláštnění výuky. Jejím účelem je také napomoci vzájemnému kulturnímu porozumění a výměně mezi dvěma zeměmi (Nigérií a Českou republikou) a interkulturní senzitivitě. Tato práce stejně jako krátký animovaný film, který je v centru její pozornosti, jsou výsledkem práce stejné autorky. Zápletku příběhu čerpá z textu nahrávky oblíbeného hudebníka Chief Ebenezera Obeyho s názvem Ketekete, což v překladu znamená Kůň, syn, osel a jejich strasti. Tento krátký film v sobě nese spoustu vzdělávacích a poučných zpráv o morálce, hodnotách, rčeních a moudrosti, které si yorubský lid v Africe velice váží. Na základě vyhodnocení promítání tohoto filmu před obecenstvy středoškolských studentů v Nigérii a v České republice potvrzuje autorka míru pozornosti a pozitivního přístupu vůči filmu ze strany mládeže v obou zmíněných zemích. Z tohoto vyplynulo, že pro nigerijské středoškolské studenty animované filmy vycházející z jejich folklorní kultury nesly vzdělávací hodnotu, jednalo se tedy o způsob propagace kulturních hodnot a norem. Nicméně pro české středoškolské studenty představovaly prostředek k posílení interkulturní senzitivity. |
---|---|
Item Description: | Degree programme: Visual arts (P8206), degree course: Multimedia and design (8206V102) Supervisor: Ondrej Slivka Nad názvem: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of multimedia communications |
Physical Description: | 1 online zdroj (34 stran) |
Bibliography: | Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy |
ISBN: | 9788074547652 |