Vyučovací styly učitelů

Američtí pedagogové definují styly vyučování: exekutivní, kde je učitel vnímán jako doručovatel objektivních informací a důraz je kladen na úspěšné výsledky žáků. Podmínkou pro úspěch metody jsou detailní učební materiály a ověřené vyučovací metody. Facilitační styl vychází z humanistické a existenc...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors Fenstermacher, Gary D., 1939- (Author), Soltis, Jonas F. (Author)
Format Book
LanguageCzech
Published Praha : Portál, 2008
EditionVyd. 1.
Subjects

Cover

Loading…
More Information
Summary:Američtí pedagogové definují styly vyučování: exekutivní, kde je učitel vnímán jako doručovatel objektivních informací a důraz je kladen na úspěšné výsledky žáků. Podmínkou pro úspěch metody jsou detailní učební materiály a ověřené vyučovací metody. Facilitační styl vychází z humanistické a existenciální psychologie a zaměřuje pozornost na osobnost žáka. Klade důraz na využití dosavadních zkušeností a identitu jedince. Často se používá při podpoře porozumění mezi lidmi a respektování jejich rozdílnosti. Posledním stylem je styl liberální. Jeho cílem je svobodně myslet, poznávat a rozumět, představovat si a tvořit; využít intelektuálního dědictví civilizovaného života. S jeho pomocí se realizují klasické myšlenky liberálního vzdělávání. Jednotlivé styly jsou porovnávány podle různých hledisek a výsledná komparace má být základnou pro sebereflexi učitele a výběr nejvhodnějšího stylu.
Pedagogická role ve třech odlišných přístupech. Příručka pro učitele.
Physical Description:124 s. ; 23 cm
Bibliography:Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
ISBN:9788073674717